Sunday, February 15, 2009

Espresso Bar Verhaal (Dutch)

Ik zal deze foto per toeval en dacht toen aan een grappige toevalligheid die ons in de bar onlangs te beurt viel.

Op een bepaalde dag komt er een klant afrekenen en wandelt vervolgens buiten om daar bij zijn fiets aangekomen te zien dat hij zijn sleuteltje kwijt is.
Vervolgens komt ie terug binnen, op zoek naar zijn verloren sleutel.
Zoeken, zoeken, zoeken, maar niks te vinden.
Neen, ook wij wisten nergens van, maar gaven hem, met al onze ervaring in dit soort voorvallen, de raad om al zijn zakken maar eens grondig te doorzoeken.
De man doet dat één, en ook een tweede maal, maar geen sleutel te vinden.
Dan maar naar huis voor de reservesleutel.

Een week later komt hij terug de zaak binnen en vraagt Bert hem : "En heb je ondertussen al je sleutel terug gevonden?"
De man reposteerd : "Oh ja, direct bij mijn thuiskomst." Waarna hij met een brede glimlach verder gaat : "Ik zette mijn pet af toen ik mijn huis binnen ging en 'rinkel' daar viel de sleutel op de grond. Ik had de sleutel in mijn verstrooidheid in mijn pet gegooid en die vervolgens opgezet, en ja, wie gaat daar nu een sleutel zoeken?"

Wij intussen plat van het lachen en meteen een mooie espressobar story rijker.

No comments: