Tuesday, March 31, 2009

New Restaurant in Town (Dutch)


Le John is de naam van een van mijn nieuwste klanten.

De zaak is nu alweer enkele maanden open en een echte hit.

11 jaar lang woonde ik een blok van de St Lutgardisschool in de Kasteelpleinstraat vandaan. Ik vond het altijd maar een saai en lelijk gebouw. Nu nog steeds eindelijk, maar een deel van het gelijkvloers oogt nu toch wel heel anders nu Le John er gevestigd is.
En eens binnen word je nog eens extra verrast door het mooie lichtspel, de goede muziek, vriendelijke ontvangst, prachtige glazen, servies (iittala) en natuurlijk het eten van Chefkok Lorin. Al enkele jaren werken we in prima verstandhouding en ik vind het een hele eer om hem te kunnen helpen met het schenken van de juiste kop koffie.
Een nieuwe tweegroep Faema E91 Ambassador machine gekoppeld aan 2 Faema molens zorgen ervoor dat we de juiste malingen en doseringen krijgen om perfecte lungo's of espresso's te zetten.
Met de nodige techniek wordt de melk de nodige textuur bezorgd en krijgen de klanten koffie op een niveau dat je in Antwerpen in restaurants zo goed als nooit tegenkomt.

Het is al vele jaren dat ik me blauw erger aan de lamentabele koffiekwaliteit in de Antwerpse restaurants. Ik geeft het toe ; ik heb er zelf misschien ook nog niet voldoende energie in gestoken, maar Le John is zeker een stap in de goede richting.
Er is nog extra training nodig, maar de basis is er zeker en de bonen ... House Blend .... Caffènation, en dus kraakvers.

Momenteel weegt Brazilië nog altijd heel zwaar door in de blend. En terwijl we nu al maaaaanden wachten op nieuwe oogst uit El Salvador en Ethiopië is het belang van de Papua New Guinea Sigri AA nog maar eens gestegen. Dit geeft de blend wat extra spice en punch. Eigenlijk perfect om espresso te drinken als afsluiter van een etentje te Le John.

Alle dagen open, behalve op zondag, Kasteelpleinstraat 25. Tel : 03/298 92 25.

Tot daar,
Je resto reporter.

No comments: