Thursday, February 11, 2010

Kofca Coffee Courses (Dutch)


Enkele weken terug bij mijn vriendin Jeanne op bezoek.

Bocholt is voor vele mensen ver weg van huis, maar ik bezie het gewoon als een beetje verder dan Lommel en daar ben ik van.
Woon nu al een heel pak jaren in Antwerpen, maar mijn roots vergeten doe ik niet.

Als Koffieliefhebbers en Noord Limburgers onder mekaar was het een gezellige ontmoeting, al ging ik vooral om haar Academie/Trainingscentrum te bekijken. Nee, niet keuren :-)

Jeanne Gennar is National Coordinator van de Belgische chapter van de SCAE, organisatrice van de Belgische kampioenschappen die onder de SCAE organisatie vallen en oprichtster van Kofca.

Bij Kofca kan je terecht voor de meest diverse en uitgebreide koffiecursussen. Als onafhankelijke is Jeanne prima geplaatst om iedereen, zowel liefhebber als professional, te ontvangen in haar Academie. Alsook voor het behalen van bepaalde SCAE diploma's.
Ik vertel dit niet om speciaal reclame voor Kofca te maken, maar bijna wekelijks krijg ik van mensen de vraag waar ze Barista, Latte Art of andere opleidingen kunnen volgen. Gezien wij te Caffenation enkel mensen opleiden die met onze koffie werken, verwijs ik ze dan graag door naar deze kwaliteitsinstelling die nauw samenwerkt met de alom gekende Coffee Consulate organisatie uit Duitsland.


De Set up in Bocholt is niet de meest geeavanceerde, maar weerspiegelt zeer goed een gemiddelde opstelling uit een espressobar.
Tijdens de korte test vond ik de Reneka machines prima functioneren. De Santos molens leken me wat te snel te gaan, wat het doseren niet vermakkelijkte en ook aroma deed verliezen, maar toch een knappe bar.
De enkele shots van Knopes koffie smaakten verrukkelijk.


Als we in de toekomst ook nog een slow/pour over bar zouden kunnen installeren om de mensen wegwijs te maken in andere brouwtechnieken dan lijkt het me een perfecte omgeving voor trainingen.

Veel geluk Jeanne met dit project en tot binnenkort.
Rob

No comments: