Friday, November 9, 2012

Sarista, the new Senseo (Dutch)

Normaal babbelen we hier over 3rd wave of koffie-op-het-scherpst-van-de-snee.

Maar ik was toch wel heel nieuwsgierig naar dit nieuwe apparaat van Douwe Egberts.

En zo ook onderstaande bloggers en testers :

I-Stories

Consumentenbond

Ikzelf wist niet goed wat er van te denken. Is het nu een espressomachine of niet? Bij DE zijn ze daar niet duidelijk over, en zelfs na het bekijken van de video is het me niet duidelijk.
Nespresso toonde duidelijk aan dat Espressodrinkers een krachtige 3cl drank willen met een donkerbruine cremalaag. Terecht. De manier waarop kan beter; maar geen discussie over de looks en de definitie van de drank.
Hier bij de Sarista gaan ze ineens weer richting grotere koffie en een 'lungo crema' laagje er bovenop.

Voor mij is grotere koffie's zetten met een espressoapparaat zowat de slechtste manier van zetten die een mens ooit verzonnen heeft en ik hou mijn hart dus al vast voor het resultaat.
Voor de donker gebrande fabrieksbonen pas ik sowieso, maar blijkbaar kan je die funnel/bonenhouder makkelijk de top afsnijden en er dan je eigen 'stash' in doen.
Mijn persoonlijke You Tube over Nespresso refill mag dan al honderduizenden hits hebben; deze keer ben ik niet echt van plan me zo n machine aan te kopen voor de test. Mocht iemand het echter in huis hebben gehaald en er eens Caffenation koffie op willen testen; dan stel ik me met deze altijd kandidaat.

Dus mogelijk in de toekomst toch nog een vervolg, maar voor vandaag; halt aan de Sarista en terug richting Specialty Coffee.

No comments: