Monday, June 10, 2013

Joke vraagt het aan .... Tom 'de koffiepaus' Kuyken

Joke vraagt het aan DE koffiepaus alias Tom Kuyken die met zijn mobiele
koffiebar geregeld op Antwerpse bodem te vinden is.

1. Hoe werd je gebeten door de koffie-bug?

In Antwerpen bij Bar Choq, Caffenation en Zwart.

2. Wat maakt barista zijn zo’n topjob?

Ik hou enormvan het contact met de klanten, en koffie is een product dat boeiend blijft, ik kan er mijn kennis constant over blijven uitbreiden. (EN je wordt
er niet dronken van)

3. Voor wie zou jij wel eens een koffie willen maken?

James Hoffmann van Square Mile.

4. Wat was de beste koffiebar die je reeds bezocht? (world wide)

‘Prufrock’ en ‘Protein by Dunne Frankowski’ beiden in Londen  en Chapter ! in Berlijn.

5. Heb je een favoriete koffie-zetwijze?

Thuis aeropress. Anders ristretto’s uit de strada bij Normo.

6. Wat was de beste kop koffie die je OOIT hebt gedronken?

Een  espresso gebrand en gezet door Isabelle bij Zwart. Alleen heb ik geen idee meer dewelke dat was  :)

7. Wat is voor jou de ultieme latte-art-uitdaging?

Een battle met de latte-art-kampioen van Zweden (al ben ik daar nog lang niet klaar voor!)

8. Bestaat er een ideale koffie-soundtrack?

Iets Funky: Prince, Chromeo, Jackson 5,…

9. Welke ‘koffie-creatie’ weiger je te maken?

Lungo’s.

10. Wat is je tweede passie na koffie?

Ik heb veel kleine en grote passie’s zoals eten, lezen, reizen, Prince, horeca, fietsen, design, politiek, vrienden en (vooral) mijn lief!

11. Heb je een koffie-ambitie?

Mensen bekeren tot filterkoffie.

12. Wat mist Antwerpen nog op vlak van koffie?

Een Intelligentsia-achtige koffiebar die de nadruk legt op filterkoffie en slowcoffee, die zo het ‘fancy’ imago dat espresso heeft ook aan slow-coffie kan geven.

No comments: